Saturday

Kadang aku marah org terlalu kacak dan cantik ni
Aku marah orang yg kaya ni
Aku marah orang yg jual makanan mahal

And aku cuba cari logik behind of all the things. Mungkin corak pemerintahan kapitalis, pendidikan dari kalitalis buat aku jadi berfikiran seperti mereka. 

Org kacak dan cantik. Kacak menunjuk nunjuk. Itu rezeki dia. Aku tk tahu sama ada dia riak atau tak. Tp itu bonus. Tkkan org kacak tk boleh nk amik gambar pulak? Dia org boleh. Cumanya sekali bila amik gambar. Boom power lah. Dan aku bukan tk pernah mengeluh. Selalu. Cuma acapkali perlu aku sedapkan hati aku.

Org jual makan mahal. Lepas aku belajar eco 162. Selagi ada demand. Selagi demand tk turun. Selagi tu dia malaih nk turunkan harga. Unless dia faham konsep price equilibrium. Ah aku nk terangkan pun pjg. So better not. 

Dan org kaya. Rezeki engkau. Sama ada cara kotor atau bersih. Yg penting aku pandg mereka ni sebagai mereka yg pandai mencari peluang.